Zastrzeżenie unikalnego znaku graficznego produktu

Dla wielu firm rejestracja logotypu, znaków graficznych, nazwy towaru czy też firmy jest dobrym pomysłem ze względu na możliwość ochrony przed nieuczciwą konkurencją.

Należy jednak pamiętać, aby przed zgłoszeniem do Urzędu Patentowego sprawdzić czy nasz logotyp nie jest podobny do już wcześniej wykorzystywanego i zarejestrowanego w Urzędzie Patentowym.

Zastrzeżenie unikalnego znaku graficznego produktu

Jak sprawdzić unikalność znaku graficznego?

Firmy, która rozpoczynają działalność, chcą stworzyć znaki graficzne oraz nazwy, które będą odróżniały ich produkt od konkurencji. Najczęściej zwracamy się o pomoc do firmy marketingowej, do grafika komputerowego, który pomoże stworzyć nam ciekawy logotyp. Możemy ustalić kolorystykę, temat logo, należy także przeprowadzić gruntowne badania znaków graficznych, które wykorzystywane są już przez inne przedsiębiorstwa. Możemy wykorzystać internet, skorzystamy z wyszukiwarki Urzędu Patentowego czy też stron Urzędu Unii Europejskiej do spraw własności intelektualnej. W ten sposób możemy przeciągnąć przygotowany przez nas znak graficzny na odpowiednie miejsce na stronie internetowej, po czym urząd porówna nasz znak towarowy z istniejącymi.

Podobnie możemy skorzystać także z wyszukiwarki Google lub Bing, w tym przypadku metodyka działania jest taka sama, w pole poszukiwania obrazków dodajemy stworzone przez nas logo, po czym wyszukiwarka znajdzie podobne obrazy. Dzięki temu możemy w ciągu kilku minut sprawdzić podobieństwa do wielu znanych firm, które zamieszczają swoje znaki graficzne również w sklepach internetowych. Wyszukiwarki obrazów mogą rozpoznawać produkty ze sklepów, blogów, z dowolnej strony internetowej. Jest to bardzo ważne, ponieważ Urząd Patentowy odrzuci znaki graficzne, które będą zbyt podobne do już zastrzeżonych. Podobnie z decyzją odmowną możemy spotkać się w przypadku wykorzystania niektórych elementów znaków graficznych, będących jednak istotnymi oraz charakterystycznymi.

Na stronie internetowej https://e-project24.pl/czy-moje-logo-jest-plagiatem-jak-to-sprawdzic/ znajdziemy wiele przydatnych informacji dotyczących przygotowania unikalnego znaku graficznego, nazwy. Możemy zastrzegać także inne właściwości towarów, przykładowo kształt, w niektórych przypadkach kolorystykę, będzie to ważne ze względu na możliwość prawnej ochrony znaków towarowych przed plagiatem ze strony konkurencji.